Όπως και σε προηγούμενη αναφορά μας στις 5 Νοεμβρίου 2010 έχουμε αναφέρει για λόγους τάξης και δεοντολογίας αλλά και για πολλούς άλλους λόγους όπως έχουμε αναλύσει -να βλέπετε να συγκρίνετε και να διασταυρώνετε- συμπερλαμβάνουμε και ήμερα τα σχετικά τα αντίστοιχα σημερινά 08 και 07 11 Νοεμβρίου της Εφημερίδας ΕΘνικός Κήρυκας, που σχετίζονται με το σκάνδαλο Παϊσίου που αποκάλυψαμε μόνον κάποιες από τις διαστάσεις του το GreekAmericanNewsAgency.com ήδη από τις 28 Οκτωβρίου και αρkετά νωρίτερα όταν άλλοι(θα το επαναλάβουμε για ακόμα μια φορά) έριχναν νερό στο μύλο της στημένης διένεξης από τον κ. Παϊσιο κόντρας με τον Θεοφ. Επίσκοπο Απαμείας κ. Βικέντιο. Και σε αυτή την ανάρτηση δεν θα σχολιάσουμε τα όσα αναφέρονται ωστόσο θα επιβεβαιώσουμε το μεγαλύτερο μέρος των πληροφοριών πλήν ορισμένων ανούσιων λεπτομεριών(όπως λ.γ. πότε εκάρη μοναχή, που διανυκτέρευσε η νεαρή μοναχή πριν την κατάθεση της, ποιοι την συνόδευσαν κτλ) κατά τα άλλα είναι όλα αληθή όσα αναφέρονται στο συγκεριμένο δημοσιεύμα.
Η σοβαρότητα της υπόθεσης Χρυσοβαλάντου
Ανάλυση του Θεοδώρου Καλμούκου
Αν κάτι σηματοδοτεί ο καταιγισμός των εξελίξεων για τη Μονή Χρυσοβαλάντου και της ηγεσίας της, είναι ακριβώς η σοβαρότητα της όλης υπόθεσης. Το θέμα δεν είναι μόνο κοινωνικό ή νομικό, αλλά και εξόχως εκκλησιαστικό και εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Εκκλησιολογίας και της Κανονικότητας. Ο αποσχηματισμός της μοναχής Χριστονύμφης αποτελεί από μόνος του ένα μείζονος εκκλησιαστικής σημασίας γεγονός, το οποίο αναπόφευκτα εγείρει το ερώτημα της κουράς της σε μοναχή σε εξαιρετικά νεαρή ηλικία, εφηβική θα έλεγα, πράγμα το οποίο απάδει στη μακραίωνη ιστορία της Εκκλησίας και του Κανονικού της Δικαίου.
Αλήθεια τι μπορούσε να ξέρει ένα έφηβο κορίτσι από Μοναχισμό, το οποίο μάλιστα μετεστράφη στην Ορθοδοξία και ήταν «νεόφυτο» στην πίστη; Κι ακόμα κάτω από ποιες συνθήκες και από ποιους πνευματικούς πατέρες έγινε το λεγόμενο στάδιο της πνευματικής δοκιμασίας και της μύησης στην πνευματική ζωή και τον νηπτικό τρόπο βιωτής και σκέψης;
Αλλωστε, η Μονή Χρυσοβαλάντου είχε και μία πρωτόγνωρη δομή και συγκρότηση. Χρησιμοποιώ αόριστο διότι θεωρώ πως έχει ήδη τελειώσει με τη δομή που λειτουργούσε μέχρι τώρα. Μ’ άλλα λόγια, είχε ηγούμενο έναν τιτουλάριο Μητροπολίτη, τον Τυάνων Παϊσιο, αναπληρωτή ηγούμενο έναν Επίσκοπο, τον Απαμείας Βικέντιο ο οποίος θεσμικά μάλιστα ήταν βοηθός Επίσκοπος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και δύο Μοναχές, μία προχωρημένης ηλικίας την Χριστοδούλη και μία νεαρής ηλικίας την Χριστονύμφη.
Ηταν δηλαδή ένα περίεργο μείγμα Μονής με άνδρες ηγούμενο και αναπληρωτή ηγούμενο, αλλά με Μοναστική Αδελφότητα δύο μοναχές, ενώ τα Μετόχιά της λειτουργούσαν ως ενορίες - κοινότητες με όλα όσα συνεπάγεται μία ενορία, συμπεριλαμβανομένης και της τέλεσης Μυστηρίων, δηλαδή βαπτίσεων, γάμων κ.λπ., τη στιγμή, που κατά κανόνα, στα Μοναστήρια δεν τελούνται μυστήρια.
Η διοικητική δομή της ήταν φωναχτά ελλιπής αφού το Ηγουμενοσυμβούλιο το συγκροτούσαν δύο μόνο άνθρωποι, ο ηγούμενος και ο αναπληρωτής ηγούμενος, ενώ ο γραμματέας της Μονής ο οποίος ήταν λαϊκός κρατούσε τα πρακτικά, οπότε ανθρώπινο και επόμενο ήταν ο ένας να λέγει λάδι και ο άλλος ξύδι, οπότε οι διαφωνίες εξελίσσονταν σε συγκρουσιακές καταστάσεις. Βέβαια μερίδιο ευθύνης γι’ αυτό έχει και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο επέτρεψε αυτή τη διοικητική δόμηση της Μονής ή εν πάση περιπτώσει αυτής της «περίεργης» εκκλησιαστικής οντότητας επί δωδεκαετία, χωρίς να την θέσει πάνω σε σωστές και υγιείς εκκλησιαστικές βάσεις.
Ούτε πάλι ήταν ορθό να φιλοξενούνται στη Μονή διάφοροι επισκέπτες αμφοτέρων των φύλων και μάλιστα για μεγάλα χρονικά διάστημα από τρεις μήνες μέχρι τρία και δέκα τρία ακόμα χρόνια. Τέτοιες καταστάσεις δεν ήταν ούτε σωστές από εκκλησιαστικής και μοναστικής πλευράς, ούτε ομαλές από κοινωνικής πλευράς, διότι εξυπακούεται ότι η Μονή δεν ήταν ξενώνας, αλλά όφειλε να ήταν τόπος ιερός, ησυχίας, αναχώρησης και αδιάλειπτης προσευχής. Ναι μεν τα Μοναστήρια συμπεριλαμβανομένου και του Αγίου Ορους δέχονται επισκέπτες και φιλοξενούμενους, αλλά για μερικές μόνο μέρες ή κατ’ οικονομία για λίγες εβδομάδες.
Αναφορικά με τη μοναχή Χριστονύμφη το γεγονός ότι μαθήτευσε την ελληνική γλώσσα, έμαθε την ψαλτική τέχνη, σπούδασε Παιδαγωγικά και έγινε διευθύντρια του Νηπιαγωγείου είναι σίγουρα στοιχεία άξια επαίνου.
Η μετάβασή της στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας και η κατάθεσή της για ζητήματα αφορώντα τη Μονή και την ηγεσία της, κομίζοντας τσάντα γεμάτη με μεγάλο χρηματικό ποσό σε ρευστό το βράδυ του Σαββάτου 6 Νοεμβρίου, όπως αποκλειστικά αποκάλυψε ο «Εθνικός Κήρυξ» την Κυριακή 7 Νοεμβρίου, είναι αναμφίβολα δηλωτικό πολλών πραγμάτων.
Κατ’ αρχήν, πρόκειται για πολλά χρήματα που φυλάσσονταν σε μορφή ρευστού, λες και δεν υπήρχαν τράπεζες ή άλλα οικονομικά ιδρύματα να τοποθετηθούν ασφαλώς σ’ αυτά, κι όχι σε δωμάτια και ενδιαιτήματα του ηγουμένου και τα οποία θα μπορούσαν να κλαπούν ή να χαθούν καθ’ οιονδήποτε τρόπο.
Κι ακόμα πόθεν έσχε ο ηγούμενος τέτοια υψηλά ποσά; Τα είχε δηλώσει στα επίσημα βιβλία της Μονής ως έσοδα, κι αν όχι, γιατί, έστω κι αν ακόμα δεχθούμε ότι προοριζόταν για το χτίσιμο του τρίτου ορόφου όπως είπε ο ίδιος σε δηλώσεις του στον «Ε.Κ.» τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου;
Γνώριζε την ύπαρξη αυτού του ρευστού χρήματος το Οικουμενικό Πατριαρχείο; Γεννάται θαρρώ και το εύλογο ερώτημα, άραγε υπάρχουν κι άλλα χρήματα σε ρευστό ή άλλοι «θησαυροί» εν πάση περιπτώσει μη καταχωρημένοι στα επίσημα βιβλία, διότι εδώ που τα λέμε ποιος μπορεί να πείσει περί του αντιθέτου;
Βέβαια το ερώτημα που τίθεται αδήριτο είναι αν γνώριζε ο Επίσκοπος Βικέντιος την ύπαρξη αυτού του ρευστού χρήματος κι αν ναι πότε το πληροφορήθηκε και από ποιον; Οταν το πληροφορήθηκε ρώτησε σχετικά τον ηγούμενο, αφού οι δύο τους μόνο συγκροτούσαν το ηγουμενοσυμβούλιο;
Κι ακόμα, πώς είναι δυνατόν η μοναχή Χριστονύμφη να γνώριζε περί των χρημάτων, τόση μεγάλη εμπιστοσύνη τής είχε ο Μητροπολίτης Παϊσιος και γιατί; Αναμφίβολα έπραξε ορθά και έννομα που πήγε τα χρήματα στην Αστυνομία.
Οσον αφορά τα γραπτώς, επωνύμως και ενυπογράφως καταγγελλόμενα και καταμαρτυρούμενα σε βάρος του Μητροπολίτη Παϊσίου, δεν είναι απλώς ζήτημα των κοσμικών αρμοδίων Αρχών εάν και κατά πόσο στοιχειοθετούνται παραβατικά αδικήματα επειδή έχουν παρέλθει πιθανώς τα προβλεπόμενα νομικά χρονικά περιθώρια (statue of limitations) εν Νέα Υόρκη. Το ερώτημα είναι αν θα τολμήσει το Πατριαρχείο να θέσει θέμα από εκκλησιαστικής και κανονικής πλευράς διότι προβλέπονται πολύ σοβαρές κανονικές κυρώσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι και σ’ αυτή ακόμα την καθαίρεση. Ολα αυτά βέβαια θα αρχίσουν να ξεκαθαρίζουν την 1η Δεκεμβρίου με τη σύγκληση της Συνόδου. Κι είναι τότε που θα αποφασιστεί αν θα επιστρέψουν αμφότεροι, Παϊσιος και Βικέντιος, ενταύθα για να συνεχίσουν τη διακονία τους ή όχι. Κι είναι τότε που θα δώσει εξετάσεις το Οικουμενικό Πατριαρχείο υπό τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Ιδωμεν.
12 11 2010
Συνεχίζονται οι καταθέσεις στην Εξαρχία
Του Θεόδωρου Καλμούκου
ΒΟΣΤΩΝΗ. Στην Πατριαρχική Εξαρχία αναμένεται να προσέλθουν το Σάββατο να καταθέσουν, επώνυμα και ενυπόγραφα, άτομα τα οποία ισχυρίζονται ότι έχουν γνώση γεγονότων και καταστάσεων για τη Μονή Οσίας Ειρήνης του Χρυσοβαλάντου Αστόριας και του ηγουμένου της, Μητροπολίτη Τυάνων Παϊσίου. Δεν κατέστη γνωστό σε ποιο μέρος θα γίνουν οι καταθέσεις. Ενα εξ αυτών των ατόμων ισχυρίζεται ότι ενδιέτριβε επί δέκα τρία έτη στη Μονή όπου και διέμεινε στον τρίτο της όροφο και πως έχει αυτοπρόσωπη γνώση προσώπων και πραγμάτων. Ηδη έχει δώσει καταθέσεις στο FBI στο Μανχάταν, καθώς επίσης και στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας, ενώ έχει στείλει και ενυπόγραφη αναφορά στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στις 30 Οκτωβρίου 2010. Εν τω μεταξύ, συνεχίστηκαν και την Παρασκευή οι ακροάσεις διαφόρων ατόμων από την Εξαρχία, μερικές από τις οποίες έγιναν στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής Αμερικής στην Αστόρια και άλλες σε άλλα άγνωστα μέρη. Σήμερα το πρωί, τηλεφωνήσαμε στον Μητροπολίτη Παϊσιο στην Αθήνα για να του δώσουμε την ευκαιρία να παράσχει συνέντευξη στον «Ε.Κ.» και να πει τη δική του εκδοχή για τα γεγονότα, πλην όμως η κ. Γεωργία Βαρότση που απάντησε στο τηλεφώνημα, είπε ότι «δεν μπορεί να έλθει ο Σεβασμιότατος στο τηλέφωνο διότι έχει συνεδρίαση με κάποιον δημοσιογράφο».
Αφήσαμε τον τηλεφωνικό μας αριθμό στην κ. Βαρότση, η οποία είναι εξ Αμερικής και μέλος της Φιλοπτώχου της Μονής, πλην όμως ο κ. Παϊσιος δεν είχε επικοινωνήσει μαζί μας μέχρι το απόγευμα.
Επίσης, ζητήσαμε συνέντευξη και από τον Επίσκοπο Απαμείας Βικέντιο, ο οποίος είπε ότι «δεν μπορώ να κάνω τίποτε εάν δεν επικοινωνήσω πρώτα με το Πατριαρχείο για να τους το πω». Ούτε κι αυτός είχε επικοινωνήσει μαζί μας μέχρι το απόγευμα.
Τονίζεται ότι η Εξαρχία κάνει ερωτήσεις σ’ εκείνους που καταθέτουν και για τον κ. Βικέντιο.
Στις 11 το πρωί της Πέμπτης, η Πατριαρχική Εξαρχία επισκέφθηκε εθιμοτυπικά τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο. Η επίσκεψη ήταν διαρκείας μιας περίπου ώρας. Επίσης, προσήλθαν και κατέθεσαν στην Εξαρχία αρκετά άτομα συγγενικά και φίλα προσκείμενα στον Μητροπολίτη Παϊσιο.
11 11 2010
Η μοναχή Χριστονύμφη και ο ιερέας πατέρας της κατέθεσαν στην Εξαρχία
Του Θεόδωρου Καλμούκου
ΒΟΣΤΩΝΗ. Η μοναχή Χριστονύμφη Φιτζπάτρικ κατέθεσε επί μία και πλέον ώρα στην Πατριαρχική Εξαρχία το απόγευμα της Τετάρτης 10 Νοεμβρίου, στην οικία της στο βόρειο μέρος της πολιτείας της Νέας Υόρκης, γνωστό ως up state New York. Η μοναχή Χριστονύμφη στην κατάθεσή της αναφέρθηκε σε ζητήματα που αφορούν τη Μονή Χρυσοβαλάντου γενικώς και τις εκεί εμπειρίες της. Σχετικά με το ρευστό χρήμα που παρέδωσε στην Αστυνομία, κατέστη γνωστό ότι φυλαγόταν στα δωμάτια του Μητροπολίτη Παϊσίου στον τρίτο όροφο και για τα οποία είχε γνώση η ίδια. O Μητροπολίτης Παϊσιος είχε δηλώσει στον «Ε.Κ.» στις 8 Νοεμβρίου 2010, ότι τα χρήματα αυτά «είναι για τον τρίτο όροφο που θέλαμε να χτίσουμε». Υπενθυμίζεται ότι η μοναχή Χριστονύμφη, κατά κόσμον Κατερίνα Φιτζπάτρικ, αποσχηματίσθηκε και κατέθεσε στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας επί επτά ώρες τη νύχτα του περασμένου Σαββάτου 6 Νοεμβρίου, παραδίνοντας τσάντα με εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε ρευστό, όπως αποκάλυψε κατ’ αποκλειστικότητα ο «Εθνικός Κήρυξ». Ο «Εθνικός Κήρυξ» είναι σε θέση να γνωρίζει ότι η Χριστονύμφη εμφανίσθηκε στην Εξαρχία έχοντας αποβάλλει το μοναχικό σχήμα, δηλαδή χωρίς ράσα και ήταν ενδεδυμένη με κοσμική ενδυμασία όπως ντύνονται οι νεαρές κοπέλες της ηλικίας της.
Η Χριστονύμφη, η οποία είναι 26 ετών σήμερα, μπήκε στο μοναστήρι της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου στην ηλικία των 14 ετών και δύο χρόνια αργότερα εκάρη Μοναχή από τον Μητροπολίτη Παϊσιο.
Αποκαλύπτουμε πως πρώτα η Εξαρχία συναντήθηκε με τον πατέρα της, τον ιερέα Ιάκωβο Φιτζπάτρικ, στο ανδρικό Μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου στην πόλη Roscoe της Νέας Υόρκης. Το μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου υπάγεται στην Ελληνική Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής και είναι ένα από τα δέκα εννέα Μοναστήρια που ίδρυσε, ποδηγετεί και ελέγχει πλήρως ο ιερομόναχος Εφραίμ, ο πρώην ηγούμενος της Μονής Φιλοθέου του Αγίου Ορους, ο οποίος σήμερα έχει ως βάση του το Μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα.
Ο π. Ιάκωβος Φιτζπάτρικ μίλησε επί αρκετή ώρα στην Εξαρχία στο μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου και στη συνέχεια η Εξαρχία τον ακολούθησε μέχρι την οικία του σε κοντινή πόλη, όπου και έγινε η συνάντηση με την κόρη του την Χριστονύμφη, η οποία είναι το δεύτερο από τα δώδεκα παιδιά του.
Σημειώνουμε ότι ο Επίσκοπος Βικέντιος τα τελευταία δέκα με δώδεκα χρόνια δεν διέμενε εντός της Μονής, αλλά αρχικά στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής Αμερικής όπου ήταν ο διευθυντής του και κατόπιν μέχρι σήμερα σε διαμέρισμα στο Μετόχι του Αγίου Νεκταρίου στο Μπρούκλιν, στο οποίο έχει την αρχιερατική προϊσταμενία.
Ο π. Ιάκωβος Φιτζπάτρικ ο οποίος ασκεί και δική του οικοδομικής φύσεως εργασία, φέρεται φοβερά ενοχλημένος από την τροπή που έχουν πάρει τα ζητήματα στα οποία εμπλέκεται και η κόρη του, Χριστονύμφη, ωστόσο μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν φαίνεται να προτίθεται να εγκαταλείψει την ιεροσύνη. Την περασμένη Κυριακή, ωστόσο, δεν Λειτούργησε στο ναό της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου όπως ήταν προγραμματισμένο να Λειτουργήσει. Την ερχόμενη Κυριακή, της Θείας Λειτουργίας στη Μονή Χρυσοβαλάντου θα προστεί ο Μητροπολίτης Δαρδανελίων Νικήτας, πρόεδρος της Εξαρχίας, ενώ ο ηγούμενος Πέτρος της Μονής Διονυσίου Αγίου Ορους θα εξομολογεί όσους το επιθυμούν στο ναό της Χρυσοβαλάντου.
Σήμερα το πρωί, στις 11, είχε προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει η Εξαρχία εθιμοτυπική επίσκεψη στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο στα Γραφεία της Αρχιεπισκοπής.
Στην Εξαρχία κατέθεσε επίσης άτομο από τη Φλόριδα αναφορικά με τα συμβάντα στο Μετόχι της Αναλήψεως και τη διάσπαση που έγινε εκεί και τον Αρχιμανδρίτη Θεοφάνη Λεμονάκη, καθώς και για τις παρεμβάσεις του Επισκόπου Απαμείας Βικεντίου.
Εξάλλου, στην Εξαρχία κατέθεσε και ο κ. Κώστας Πρέντζας, ο οποίος συνδέεται με τη Μονή Χρυσοβαλάντου και την ηγεσία της επί σαράντα έτη, είναι σήμερα μέλος του κοινοτικού συμβουλίου, υπεύθυνος των δημοσίων σχέσεων, ενώ στο παρελθόν διετέλεσε και αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου. Σε επικοινωνία του «Ε.Κ.» με τον κ. Πρέντζα, επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι πράγματι κατέθεσε στην Εξαρχία, πλην όμως αρνήθηκε να πει για το περιεχόμενο της κατάθεσής του, επικαλούμενος το απόρρητο της διαδικασίας.
Η Εξαρχία ζητά ταυτότητα από κάθε πρόσωπο που θα της μιλήσει για τα θέματα της Μονής και του ηγουμένου της, Μητροπολίτη Παϊσίου, για να γίνεται η ταυτοποίηση του προσώπου, ενώ ο μοναχός Νικόλαος από τη Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους κρατά τα πρακτικά των συναντήσεων τόσο με γραπτές σημειώσεις, όσο και μαγνητοφωνώντας τις καταθέσεις.
Η Εξαρχία θα παραμείνει στην Αμερική «όσο χρειαστεί» όπως ελέχθη από τον πρόεδρό της Μητροπολίτη Δαρδανελίων Νικήτα στη συνέντευξη που έδωσε στον «Ε.Κ.» τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου. Ωστόσο, νεότερες πληροφορίες του «Ε.Κ.» αναφέρουν πως ενδέχεται να ολοκληρώσει το έργο των ακροάσεων ακόμα και τη Δευτέρα ή την Τρίτη, ανάλογα με τον αριθμό των ατόμων που θα προσέλθουν προς συνάντησή της. Στη συνέχεια, θα γραφεί έκθεση με τη συμμετοχή και των τριών μελών της Εξαρχίας, η οποία θα παραδοθεί ιδιοχείρως στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο προς το τέλος του Νοεμβρίου ώστε να συμπεριληφθεί το θέμα στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου την 1η Δεκεμβρίου, οπότε και θα ληφθεί η τελική απόφαση.
10 11 2010
Συνάντηση της Εξαρχίας με την Αστυνομία στην Αστόρια
Του Θεόδωρου Καλμούκου
ΒΟΣΤΩΝΗ. Συνάντηση μιάμισης περίπου ώρας είχε το απόγευμα της Τρίτης στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας, όπως ήδη είχε εξαγγείλει ο «Εθνικός Κήρυξ», η τριμελής Πατριαρχική Εξαρχία, η οποία διερευνά τα ανακύψαντα ζητήματα της Μονής Οσίας Ειρήνης του Χρυσοβαλάντου και του ηγουμένου της Μητροπολίτη Τυάνων Παϊσίου. Την Εξαρχία συνόδευε ο ομογενής δικηγόρος Γεώργιος Ραζής, τον οποίο προσέλαβε η Εξαρχία για τη νομική διάσταση της υπόθεσης. Πληροφορίες του «Ε.Κ.» αναφέρουν ότι οι αστυνομικές Αρχές ήταν φειδωλές στην παροχή πληροφοριών από τις καταθέσεις τόσο της Μοναχής Χριστονύμφης Φιτζπάτρικ, όσο και του ομογενή επιχειρηματία (σήμερα) ο οποίος είχε ενδιατρίψει επί μακρά σειρά ετών στη Μονή.
Υπήρξε ωστόσο η επιβεβαίωση ότι πράγματι έχουν γίνει επώνυμες καταγγελίες στην Αστυνομία, καθώς επίσης και για το μεγάλο ποσό χρημάτων σε ρευστό που παρέδωσε η Μοναχή Χριστονύμφη στις αστυνομικές Αρχές το βράδυ του Σαββάτου 6 Νοεμβρίου 2010, όταν πήγε να καταθέσει τα πεπραγμένα εν τη Μονή, όπως αποκάλυψε ο «Ε.Κ» στην έκδοση του της Δευτέρας 8 Νοεμβρίου.
Εν τω μεταξύ, η Μοναχή Χριστονύμφη έχει αποσχηματιστεί (έβγαλε τα ράσα) και βρίσκεται σε άγνωστο μέρος για λόγους ασφαλείας.
Πληροφορίες του «Ε.Κ.» αναφέρουν ότι η Εξαρχία προχωρεί την έρευνά της στον οικονομικό και διοικητικό τομέα της Μονής και συνάμα λαμβάνει καταθέσεις από άτομα τα οποία εμπλέκονται στην υπόθεση.
Τονίζεται ότι αρκετές από τις συναντήσεις με άτομα τα οποία είχαν πρωτουργό ρόλο και συμμετοχή στα διαμειφθέντα κατά τους ισχυρισμούς και τις ενυπόγραφες καταγγελίες τους, θα γίνουν εκτός των Γραφείων της Μονής Χρυσοβαλάντου σε άγνωστο μέρος που θα ορίσει η Εξαρχία και με τη σύμφωνη γνώμη των προσώπων που θα καταθέσουν, ενώ τηρείται απόλυτη εχεμύθεια από μέρους των μελών της Εξαρχίας.
Υπογραμμίζεται ότι όλες οι καταθέσεις, ενημερώσεις, έρευνες και τα συναφή γίνονται πάντοτε παρουσία και των τριών μελών της Εξαρχίας.
Νοέμβριος 10, 2010
Η σοβαρότητα της υπόθεσης Χρυσοβαλάντου
Ανάλυση του Θεοδώρου Καλμούκου
Αν κάτι σηματοδοτεί ο καταιγισμός των εξελίξεων για τη Μονή Χρυσοβαλάντου και της ηγεσίας της, είναι ακριβώς η σοβαρότητα της όλης υπόθεσης. Το θέμα δεν είναι μόνο κοινωνικό ή νομικό, αλλά και εξόχως εκκλησιαστικό και εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Εκκλησιολογίας και της Κανονικότητας. Ο αποσχηματισμός της μοναχής Χριστονύμφης αποτελεί από μόνος του ένα μείζονος εκκλησιαστικής σημασίας γεγονός, το οποίο αναπόφευκτα εγείρει το ερώτημα της κουράς της σε μοναχή σε εξαιρετικά νεαρή ηλικία, εφηβική θα έλεγα, πράγμα το οποίο απάδει στη μακραίωνη ιστορία της Εκκλησίας και του Κανονικού της Δικαίου.
Αλήθεια τι μπορούσε να ξέρει ένα έφηβο κορίτσι από Μοναχισμό, το οποίο μάλιστα μετεστράφη στην Ορθοδοξία και ήταν «νεόφυτο» στην πίστη; Κι ακόμα κάτω από ποιες συνθήκες και από ποιους πνευματικούς πατέρες έγινε το λεγόμενο στάδιο της πνευματικής δοκιμασίας και της μύησης στην πνευματική ζωή και τον νηπτικό τρόπο βιωτής και σκέψης;
Αλλωστε, η Μονή Χρυσοβαλάντου είχε και μία πρωτόγνωρη δομή και συγκρότηση. Χρησιμοποιώ αόριστο διότι θεωρώ πως έχει ήδη τελειώσει με τη δομή που λειτουργούσε μέχρι τώρα. Μ’ άλλα λόγια, είχε ηγούμενο έναν τιτουλάριο Μητροπολίτη, τον Τυάνων Παϊσιο, αναπληρωτή ηγούμενο έναν Επίσκοπο, τον Απαμείας Βικέντιο ο οποίος θεσμικά μάλιστα ήταν βοηθός Επίσκοπος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και δύο Μοναχές, μία προχωρημένης ηλικίας την Χριστοδούλη και μία νεαρής ηλικίας την Χριστονύμφη.
Ηταν δηλαδή ένα περίεργο μείγμα Μονής με άνδρες ηγούμενο και αναπληρωτή ηγούμενο, αλλά με Μοναστική Αδελφότητα δύο μοναχές, ενώ τα Μετόχιά της λειτουργούσαν ως ενορίες - κοινότητες με όλα όσα συνεπάγεται μία ενορία, συμπεριλαμβανομένης και της τέλεσης Μυστηρίων, δηλαδή βαπτίσεων, γάμων κ.λπ., τη στιγμή, που κατά κανόνα, στα Μοναστήρια δεν τελούνται μυστήρια.
Η διοικητική δομή της ήταν φωναχτά ελλιπής αφού το Ηγουμενοσυμβούλιο το συγκροτούσαν δύο μόνο άνθρωποι, ο ηγούμενος και ο αναπληρωτής ηγούμενος, ενώ ο γραμματέας της Μονής ο οποίος ήταν λαϊκός κρατούσε τα πρακτικά, οπότε ανθρώπινο και επόμενο ήταν ο ένας να λέγει λάδι και ο άλλος ξύδι, οπότε οι διαφωνίες εξελίσσονταν σε συγκρουσιακές καταστάσεις. Βέβαια μερίδιο ευθύνης γι’ αυτό έχει και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο επέτρεψε αυτή τη διοικητική δόμηση της Μονής ή εν πάση περιπτώσει αυτής της «περίεργης» εκκλησιαστικής οντότητας επί δωδεκαετία, χωρίς να την θέσει πάνω σε σωστές και υγιείς εκκλησιαστικές βάσεις.
Ούτε πάλι ήταν ορθό να φιλοξενούνται στη Μονή διάφοροι επισκέπτες αμφοτέρων των φύλων και μάλιστα για μεγάλα χρονικά διάστημα από τρεις μήνες μέχρι τρία και δέκα τρία ακόμα χρόνια. Τέτοιες καταστάσεις δεν ήταν ούτε σωστές από εκκλησιαστικής και μοναστικής πλευράς, ούτε ομαλές από κοινωνικής πλευράς, διότι εξυπακούεται ότι η Μονή δεν ήταν ξενώνας, αλλά όφειλε να ήταν τόπος ιερός, ησυχίας, αναχώρησης και αδιάλειπτης προσευχής. Ναι μεν τα Μοναστήρια συμπεριλαμβανομένου και του Αγίου Ορους δέχονται επισκέπτες και φιλοξενούμενους, αλλά για μερικές μόνο μέρες ή κατ’ οικονομία για λίγες εβδομάδες.
Αναφορικά με τη μοναχή Χριστονύμφη το γεγονός ότι μαθήτευσε την ελληνική γλώσσα, έμαθε την ψαλτική τέχνη, σπούδασε Παιδαγωγικά και έγινε διευθύντρια του Νηπιαγωγείου είναι σίγουρα στοιχεία άξια επαίνου.
Η μετάβασή της στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας και η κατάθεσή της για ζητήματα αφορώντα τη Μονή και την ηγεσία της, κομίζοντας τσάντα γεμάτη με μεγάλο χρηματικό ποσό σε ρευστό το βράδυ του Σαββάτου 6 Νοεμβρίου, όπως αποκλειστικά αποκάλυψε ο «Εθνικός Κήρυξ» την Κυριακή 7 Νοεμβρίου, είναι αναμφίβολα δηλωτικό πολλών πραγμάτων.
Κατ’ αρχήν, πρόκειται για πολλά χρήματα που φυλάσσονταν σε μορφή ρευστού, λες και δεν υπήρχαν τράπεζες ή άλλα οικονομικά ιδρύματα να τοποθετηθούν ασφαλώς σ’ αυτά, κι όχι σε δωμάτια και ενδιαιτήματα του ηγουμένου και τα οποία θα μπορούσαν να κλαπούν ή να χαθούν καθ’ οιονδήποτε τρόπο.
Κι ακόμα πόθεν έσχε ο ηγούμενος τέτοια υψηλά ποσά; Τα είχε δηλώσει στα επίσημα βιβλία της Μονής ως έσοδα, κι αν όχι, γιατί, έστω κι αν ακόμα δεχθούμε ότι προοριζόταν για το χτίσιμο του τρίτου ορόφου όπως είπε ο ίδιος σε δηλώσεις του στον «Ε.Κ.» τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου;
Γνώριζε την ύπαρξη αυτού του ρευστού χρήματος το Οικουμενικό Πατριαρχείο; Γεννάται θαρρώ και το εύλογο ερώτημα, άραγε υπάρχουν κι άλλα χρήματα σε ρευστό ή άλλοι «θησαυροί» εν πάση περιπτώσει μη καταχωρημένοι στα επίσημα βιβλία, διότι εδώ που τα λέμε ποιος μπορεί να πείσει περί του αντιθέτου;
Βέβαια το ερώτημα που τίθεται αδήριτο είναι αν γνώριζε ο Επίσκοπος Βικέντιος την ύπαρξη αυτού του ρευστού χρήματος κι αν ναι πότε το πληροφορήθηκε και από ποιον; Οταν το πληροφορήθηκε ρώτησε σχετικά τον ηγούμενο, αφού οι δύο τους μόνο συγκροτούσαν το ηγουμενοσυμβούλιο;
Κι ακόμα, πώς είναι δυνατόν η μοναχή Χριστονύμφη να γνώριζε περί των χρημάτων, τόση μεγάλη εμπιστοσύνη τής είχε ο Μητροπολίτης Παϊσιος και γιατί; Αναμφίβολα έπραξε ορθά και έννομα που πήγε τα χρήματα στην Αστυνομία.
Οσον αφορά τα γραπτώς, επωνύμως και ενυπογράφως καταγγελλόμενα και καταμαρτυρούμενα σε βάρος του Μητροπολίτη Παϊσίου, δεν είναι απλώς ζήτημα των κοσμικών αρμοδίων Αρχών εάν και κατά πόσο στοιχειοθετούνται παραβατικά αδικήματα επειδή έχουν παρέλθει πιθανώς τα προβλεπόμενα νομικά χρονικά περιθώρια (statue of limitations) εν Νέα Υόρκη. Το ερώτημα είναι αν θα τολμήσει το Πατριαρχείο να θέσει θέμα από εκκλησιαστικής και κανονικής πλευράς διότι προβλέπονται πολύ σοβαρές κανονικές κυρώσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι και σ’ αυτή ακόμα την καθαίρεση. Ολα αυτά βέβαια θα αρχίσουν να ξεκαθαρίζουν την 1η Δεκεμβρίου με τη σύγκληση της Συνόδου. Κι είναι τότε που θα αποφασιστεί αν θα επιστρέψουν αμφότεροι, Παϊσιος και Βικέντιος, ενταύθα για να συνεχίσουν τη διακονία τους ή όχι. Κι είναι τότε που θα δώσει εξετάσεις το Οικουμενικό Πατριαρχείο υπό τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Ιδωμεν.
12 11 2010
Συνεχίζονται οι καταθέσεις στην Εξαρχία
Του Θεόδωρου Καλμούκου
ΒΟΣΤΩΝΗ. Στην Πατριαρχική Εξαρχία αναμένεται να προσέλθουν το Σάββατο να καταθέσουν, επώνυμα και ενυπόγραφα, άτομα τα οποία ισχυρίζονται ότι έχουν γνώση γεγονότων και καταστάσεων για τη Μονή Οσίας Ειρήνης του Χρυσοβαλάντου Αστόριας και του ηγουμένου της, Μητροπολίτη Τυάνων Παϊσίου. Δεν κατέστη γνωστό σε ποιο μέρος θα γίνουν οι καταθέσεις. Ενα εξ αυτών των ατόμων ισχυρίζεται ότι ενδιέτριβε επί δέκα τρία έτη στη Μονή όπου και διέμεινε στον τρίτο της όροφο και πως έχει αυτοπρόσωπη γνώση προσώπων και πραγμάτων. Ηδη έχει δώσει καταθέσεις στο FBI στο Μανχάταν, καθώς επίσης και στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας, ενώ έχει στείλει και ενυπόγραφη αναφορά στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στις 30 Οκτωβρίου 2010. Εν τω μεταξύ, συνεχίστηκαν και την Παρασκευή οι ακροάσεις διαφόρων ατόμων από την Εξαρχία, μερικές από τις οποίες έγιναν στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής Αμερικής στην Αστόρια και άλλες σε άλλα άγνωστα μέρη. Σήμερα το πρωί, τηλεφωνήσαμε στον Μητροπολίτη Παϊσιο στην Αθήνα για να του δώσουμε την ευκαιρία να παράσχει συνέντευξη στον «Ε.Κ.» και να πει τη δική του εκδοχή για τα γεγονότα, πλην όμως η κ. Γεωργία Βαρότση που απάντησε στο τηλεφώνημα, είπε ότι «δεν μπορεί να έλθει ο Σεβασμιότατος στο τηλέφωνο διότι έχει συνεδρίαση με κάποιον δημοσιογράφο».
Αφήσαμε τον τηλεφωνικό μας αριθμό στην κ. Βαρότση, η οποία είναι εξ Αμερικής και μέλος της Φιλοπτώχου της Μονής, πλην όμως ο κ. Παϊσιος δεν είχε επικοινωνήσει μαζί μας μέχρι το απόγευμα.
Επίσης, ζητήσαμε συνέντευξη και από τον Επίσκοπο Απαμείας Βικέντιο, ο οποίος είπε ότι «δεν μπορώ να κάνω τίποτε εάν δεν επικοινωνήσω πρώτα με το Πατριαρχείο για να τους το πω». Ούτε κι αυτός είχε επικοινωνήσει μαζί μας μέχρι το απόγευμα.
Τονίζεται ότι η Εξαρχία κάνει ερωτήσεις σ’ εκείνους που καταθέτουν και για τον κ. Βικέντιο.
Στις 11 το πρωί της Πέμπτης, η Πατριαρχική Εξαρχία επισκέφθηκε εθιμοτυπικά τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο. Η επίσκεψη ήταν διαρκείας μιας περίπου ώρας. Επίσης, προσήλθαν και κατέθεσαν στην Εξαρχία αρκετά άτομα συγγενικά και φίλα προσκείμενα στον Μητροπολίτη Παϊσιο.
11 11 2010
Η μοναχή Χριστονύμφη και ο ιερέας πατέρας της κατέθεσαν στην Εξαρχία
Του Θεόδωρου Καλμούκου
ΒΟΣΤΩΝΗ. Η μοναχή Χριστονύμφη Φιτζπάτρικ κατέθεσε επί μία και πλέον ώρα στην Πατριαρχική Εξαρχία το απόγευμα της Τετάρτης 10 Νοεμβρίου, στην οικία της στο βόρειο μέρος της πολιτείας της Νέας Υόρκης, γνωστό ως up state New York. Η μοναχή Χριστονύμφη στην κατάθεσή της αναφέρθηκε σε ζητήματα που αφορούν τη Μονή Χρυσοβαλάντου γενικώς και τις εκεί εμπειρίες της. Σχετικά με το ρευστό χρήμα που παρέδωσε στην Αστυνομία, κατέστη γνωστό ότι φυλαγόταν στα δωμάτια του Μητροπολίτη Παϊσίου στον τρίτο όροφο και για τα οποία είχε γνώση η ίδια. O Μητροπολίτης Παϊσιος είχε δηλώσει στον «Ε.Κ.» στις 8 Νοεμβρίου 2010, ότι τα χρήματα αυτά «είναι για τον τρίτο όροφο που θέλαμε να χτίσουμε». Υπενθυμίζεται ότι η μοναχή Χριστονύμφη, κατά κόσμον Κατερίνα Φιτζπάτρικ, αποσχηματίσθηκε και κατέθεσε στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας επί επτά ώρες τη νύχτα του περασμένου Σαββάτου 6 Νοεμβρίου, παραδίνοντας τσάντα με εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε ρευστό, όπως αποκάλυψε κατ’ αποκλειστικότητα ο «Εθνικός Κήρυξ». Ο «Εθνικός Κήρυξ» είναι σε θέση να γνωρίζει ότι η Χριστονύμφη εμφανίσθηκε στην Εξαρχία έχοντας αποβάλλει το μοναχικό σχήμα, δηλαδή χωρίς ράσα και ήταν ενδεδυμένη με κοσμική ενδυμασία όπως ντύνονται οι νεαρές κοπέλες της ηλικίας της.
Η Χριστονύμφη, η οποία είναι 26 ετών σήμερα, μπήκε στο μοναστήρι της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου στην ηλικία των 14 ετών και δύο χρόνια αργότερα εκάρη Μοναχή από τον Μητροπολίτη Παϊσιο.
Αποκαλύπτουμε πως πρώτα η Εξαρχία συναντήθηκε με τον πατέρα της, τον ιερέα Ιάκωβο Φιτζπάτρικ, στο ανδρικό Μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου στην πόλη Roscoe της Νέας Υόρκης. Το μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου υπάγεται στην Ελληνική Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής και είναι ένα από τα δέκα εννέα Μοναστήρια που ίδρυσε, ποδηγετεί και ελέγχει πλήρως ο ιερομόναχος Εφραίμ, ο πρώην ηγούμενος της Μονής Φιλοθέου του Αγίου Ορους, ο οποίος σήμερα έχει ως βάση του το Μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα.
Ο π. Ιάκωβος Φιτζπάτρικ μίλησε επί αρκετή ώρα στην Εξαρχία στο μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου και στη συνέχεια η Εξαρχία τον ακολούθησε μέχρι την οικία του σε κοντινή πόλη, όπου και έγινε η συνάντηση με την κόρη του την Χριστονύμφη, η οποία είναι το δεύτερο από τα δώδεκα παιδιά του.
Σημειώνουμε ότι ο Επίσκοπος Βικέντιος τα τελευταία δέκα με δώδεκα χρόνια δεν διέμενε εντός της Μονής, αλλά αρχικά στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής Αμερικής όπου ήταν ο διευθυντής του και κατόπιν μέχρι σήμερα σε διαμέρισμα στο Μετόχι του Αγίου Νεκταρίου στο Μπρούκλιν, στο οποίο έχει την αρχιερατική προϊσταμενία.
Ο π. Ιάκωβος Φιτζπάτρικ ο οποίος ασκεί και δική του οικοδομικής φύσεως εργασία, φέρεται φοβερά ενοχλημένος από την τροπή που έχουν πάρει τα ζητήματα στα οποία εμπλέκεται και η κόρη του, Χριστονύμφη, ωστόσο μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν φαίνεται να προτίθεται να εγκαταλείψει την ιεροσύνη. Την περασμένη Κυριακή, ωστόσο, δεν Λειτούργησε στο ναό της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου όπως ήταν προγραμματισμένο να Λειτουργήσει. Την ερχόμενη Κυριακή, της Θείας Λειτουργίας στη Μονή Χρυσοβαλάντου θα προστεί ο Μητροπολίτης Δαρδανελίων Νικήτας, πρόεδρος της Εξαρχίας, ενώ ο ηγούμενος Πέτρος της Μονής Διονυσίου Αγίου Ορους θα εξομολογεί όσους το επιθυμούν στο ναό της Χρυσοβαλάντου.
Σήμερα το πρωί, στις 11, είχε προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει η Εξαρχία εθιμοτυπική επίσκεψη στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο στα Γραφεία της Αρχιεπισκοπής.
Στην Εξαρχία κατέθεσε επίσης άτομο από τη Φλόριδα αναφορικά με τα συμβάντα στο Μετόχι της Αναλήψεως και τη διάσπαση που έγινε εκεί και τον Αρχιμανδρίτη Θεοφάνη Λεμονάκη, καθώς και για τις παρεμβάσεις του Επισκόπου Απαμείας Βικεντίου.
Εξάλλου, στην Εξαρχία κατέθεσε και ο κ. Κώστας Πρέντζας, ο οποίος συνδέεται με τη Μονή Χρυσοβαλάντου και την ηγεσία της επί σαράντα έτη, είναι σήμερα μέλος του κοινοτικού συμβουλίου, υπεύθυνος των δημοσίων σχέσεων, ενώ στο παρελθόν διετέλεσε και αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου. Σε επικοινωνία του «Ε.Κ.» με τον κ. Πρέντζα, επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι πράγματι κατέθεσε στην Εξαρχία, πλην όμως αρνήθηκε να πει για το περιεχόμενο της κατάθεσής του, επικαλούμενος το απόρρητο της διαδικασίας.
Η Εξαρχία ζητά ταυτότητα από κάθε πρόσωπο που θα της μιλήσει για τα θέματα της Μονής και του ηγουμένου της, Μητροπολίτη Παϊσίου, για να γίνεται η ταυτοποίηση του προσώπου, ενώ ο μοναχός Νικόλαος από τη Μονή Διονυσίου του Αγίου Ορους κρατά τα πρακτικά των συναντήσεων τόσο με γραπτές σημειώσεις, όσο και μαγνητοφωνώντας τις καταθέσεις.
Η Εξαρχία θα παραμείνει στην Αμερική «όσο χρειαστεί» όπως ελέχθη από τον πρόεδρό της Μητροπολίτη Δαρδανελίων Νικήτα στη συνέντευξη που έδωσε στον «Ε.Κ.» τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου. Ωστόσο, νεότερες πληροφορίες του «Ε.Κ.» αναφέρουν πως ενδέχεται να ολοκληρώσει το έργο των ακροάσεων ακόμα και τη Δευτέρα ή την Τρίτη, ανάλογα με τον αριθμό των ατόμων που θα προσέλθουν προς συνάντησή της. Στη συνέχεια, θα γραφεί έκθεση με τη συμμετοχή και των τριών μελών της Εξαρχίας, η οποία θα παραδοθεί ιδιοχείρως στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο προς το τέλος του Νοεμβρίου ώστε να συμπεριληφθεί το θέμα στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου την 1η Δεκεμβρίου, οπότε και θα ληφθεί η τελική απόφαση.
10 11 2010
Συνάντηση της Εξαρχίας με την Αστυνομία στην Αστόρια
Του Θεόδωρου Καλμούκου
ΒΟΣΤΩΝΗ. Συνάντηση μιάμισης περίπου ώρας είχε το απόγευμα της Τρίτης στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας, όπως ήδη είχε εξαγγείλει ο «Εθνικός Κήρυξ», η τριμελής Πατριαρχική Εξαρχία, η οποία διερευνά τα ανακύψαντα ζητήματα της Μονής Οσίας Ειρήνης του Χρυσοβαλάντου και του ηγουμένου της Μητροπολίτη Τυάνων Παϊσίου. Την Εξαρχία συνόδευε ο ομογενής δικηγόρος Γεώργιος Ραζής, τον οποίο προσέλαβε η Εξαρχία για τη νομική διάσταση της υπόθεσης. Πληροφορίες του «Ε.Κ.» αναφέρουν ότι οι αστυνομικές Αρχές ήταν φειδωλές στην παροχή πληροφοριών από τις καταθέσεις τόσο της Μοναχής Χριστονύμφης Φιτζπάτρικ, όσο και του ομογενή επιχειρηματία (σήμερα) ο οποίος είχε ενδιατρίψει επί μακρά σειρά ετών στη Μονή.
Υπήρξε ωστόσο η επιβεβαίωση ότι πράγματι έχουν γίνει επώνυμες καταγγελίες στην Αστυνομία, καθώς επίσης και για το μεγάλο ποσό χρημάτων σε ρευστό που παρέδωσε η Μοναχή Χριστονύμφη στις αστυνομικές Αρχές το βράδυ του Σαββάτου 6 Νοεμβρίου 2010, όταν πήγε να καταθέσει τα πεπραγμένα εν τη Μονή, όπως αποκάλυψε ο «Ε.Κ» στην έκδοση του της Δευτέρας 8 Νοεμβρίου.
Εν τω μεταξύ, η Μοναχή Χριστονύμφη έχει αποσχηματιστεί (έβγαλε τα ράσα) και βρίσκεται σε άγνωστο μέρος για λόγους ασφαλείας.
Πληροφορίες του «Ε.Κ.» αναφέρουν ότι η Εξαρχία προχωρεί την έρευνά της στον οικονομικό και διοικητικό τομέα της Μονής και συνάμα λαμβάνει καταθέσεις από άτομα τα οποία εμπλέκονται στην υπόθεση.
Τονίζεται ότι αρκετές από τις συναντήσεις με άτομα τα οποία είχαν πρωτουργό ρόλο και συμμετοχή στα διαμειφθέντα κατά τους ισχυρισμούς και τις ενυπόγραφες καταγγελίες τους, θα γίνουν εκτός των Γραφείων της Μονής Χρυσοβαλάντου σε άγνωστο μέρος που θα ορίσει η Εξαρχία και με τη σύμφωνη γνώμη των προσώπων που θα καταθέσουν, ενώ τηρείται απόλυτη εχεμύθεια από μέρους των μελών της Εξαρχίας.
Υπογραμμίζεται ότι όλες οι καταθέσεις, ενημερώσεις, έρευνες και τα συναφή γίνονται πάντοτε παρουσία και των τριών μελών της Εξαρχίας.
Νοέμβριος 10, 2010
Η Μοναχή Χριστονύμφη αποκάλυψε στην Αστυνομία τα πάντα για Χρυσοβαλάντου και Παϊσιο
Του Θεόδωρου Καλμούκου
ΒΟΣΤΩΝΗ. Η μοναχή Χριστονύμφη Φιτζπάτρικ από την Πατριαρχική Μονή Οσίας Ειρήνης του Χρυσοβαλάντου, σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνικού Κήρυκα» αποσχηματίσθηκε (έβγαλε τα ράσα) πήγε στο Αστυνομικό Τμήμα 114 της Αστόριας και αποκάλυψε όλα όσα γίνονταν επί μακρά σειρά ετών στη Μονή με πρωτουργό τον ηγούμενό της, Μητροπολίτη Τυάνων Παϊσιο. Στην κατάθεσή της, σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πληροφορίες, αναφέρθηκε λεπτομερώς και με ονόματα σε διαμειβόμενα εντός της Μονής τα οποία είχαν να κάνουν και με πράξεις ακολασίας, με συμμετοχή ατόμων αμφοτέρων των φύλων, μερικά εκ των οποίων στην αρχή ήταν ανήλικα. Επίσης, η μοναχή παρέδωσε στην Αστυνομία βαλίτσα η οποία περιείχε ρευστό χρήμα ύψους περί το μισό εκατομμύριο δολάρια. Αυτή τη στιγμή, η μοναχή καθ’ υπόδειξη των αστυνομικών Αρχών βρίσκεται σε άγνωστο μέρος για λόγους προστασίας και ασφαλείας.
Σε επικοινωνία του «Εθνικού Κήρυκα» με τον Μητροπολίτη Παϊσιο και σε ερώτηση αν έχει κάποιο σχόλιο για την κατάθεση της μοναχής Χριστονύμφης στην Αστυνομία, απάντησε «όχι, όχι». Στην ερώτηση ποιου ήταν τα χρήματα που παρέδωσε η Χριστονύμφη στην Αστυνομία, είπε ότι «είναι για τον τρίτο όροφο που θέλαμε να χτίσουμε». Σχετικά με το ποσό των χρημάτων, ανέφερε ότι «πρέπει να ήταν 285 χιλιάδες, κάτι τέτοιο», ενώ όταν τον ρωτήσαμε γιατί τα κρατούσε σε ρευστό, είπε «διότι δεν θέλαμε να χρησιμοποιηθούν». Αναφορικά με το αν γνώριζε για την κατάθεση στην Αστυνομία τη νύχτα του Σαββάτου, είπε «όχι, δεν γνωρίζω, δεν γνωρίζω».
Η μοναχή Χριστονύμφη κατέθεσε στην Αστυνομία για πάνω από επτά ώρες το βράδυ του Σαββάτου από τις 6:30 εσπέρας μέχρι τις 2 το πρωί της Κυριακής.
Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο δημοσίευμα του «Εθνικού Κήρυκα», το οποίο αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική του έκδοση νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης 28 Οκτωβρίου 2010, με τίτλο «Επώνυμες καταγγελίες σε FBI και Αστυνομία για Παϊσιο» - το εσπέρας της ίδιας ημέρας κυκλοφόρησε και στην έντυπη έκδοσή μας-, ανάμεσα στα άλλα αναγράφονταν και τα εξής:
«Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι στις υποθέσεις τις οποίες ερευνά το FBI και η Αστυνομία εμπλέκονται ενήλικοι σήμερα νέοι και νέες που εκκλησιάζονταν στην Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου από μικρά παιδιά, εξομολογούντο στον Μητροπολίτη Παϊσιο και είχαν εγγύτητα με τη Μονή. Επίσης, λέγεται ότι εμπλέκονται και μέλη της Μοναστικής Αδελφότητας της Μονής Χρυσοβαλάντου τα οποία εντάχθηκαν στο τάγμα του Μητροπολίτη Παϊσίου όταν ήταν ανήλικα».
Η μοναχή Χριστονύμφη κατά κόσμον Κατερίνα Φιτζπάτρικ, μπήκε στη Μονή Χρυσοβαλάντου από την ηλικία των 14 ετών και εκάρη Μοναχή δύο χρόνια αργότερα από τον Μητροπολίτη Παϊσιο και πήρε το όνομα Χριστονύμφη. Είναι το δεύτερο από τα δώδεκα παιδιά του ιερέα Ιακώβου Φιτζπάτρικ, ο οποίος Λειτουργεί στο ναό της Οσίας Ειρήνης στην Αστόρια και εκ περιτροπής και σε Μετόχια.
Σε επικοινωνία του «Ε.Κ.» με τον Επίσκοπο Απαμείας Βικέντιο είπε, ότι «το θέμα αφορά τον Αγιο καθηγούμενο, ουδέν σχόλιο από εμένα».
Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε τις καταγγελίες σε FΒΙ και Αστυνομία (βλέπε «Ε.Κ.» της 29ης Οκτωβρίου 2010) επικοινωνήσαμε με τις συναρμόδιες αρχές. Η Εισαγγελία του Κουίνς επεσήμανε ότι «είναι απαγορευμένο να δώσουν πληροφορίες πριν την έκδοση εντάλματος συλλήψεως» και ότι «πληροφορίες μπορεί να δοθούν μόνο μετά την απαγγελία κατηγοριών ενώπιον του Δικαστηρίου».
Παράλληλα, τόνισε ότι στις έρευνες εμπλέκεται το FBI και άλλες ομοσπονδιακές αρχές και η υπόθεση παραπέμπεται στην Ομοσπονδιακή Εισαγγελία.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ομοσπονδιακής Εισαγγελίας για την Ανατολική Περιφέρεια της Νέας Υόρκης, Μπομπ Μεντόζα, απαντώντας σε ηλεκτρονικό μήνυμα του «Ε.Κ.» τόνισε ότι «δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ή να αρνηθούμε ότι διεξάγεται έρευνα και δεν θα προβούμε σε περαιτέρω σχολιασμό».
Αν και οι εκπρόσωποι των δύο Εισαγγελιών μάς παρέπεμψαν στην Αστυνομία και στο FBI όπου έγιναν οι καταγγελίες, εν τούτοις τόνισαν ότι «όταν οι υποθέσεις αφορούν θρησκευτικές κοινότητες οι αρμόδιες αρχές είναι πολύ επιφυλακτικές και δεν διαρρέουν πληροφορίες πριν παραπέμψουν την υπόθεση στη Δικαιοσύνη».
Οι προσπάθειες του «Ε.Κ.» να επιβεβαιώσει τις εν λόγω πληροφορίες τόσο δια της αστυνομικής οδού όσο και διά του FBI μέχρι και αυτή την ώρα παρέμεναν άκαρπες.
Μήνυμα του «Ε.Κ.» στον πατέρα της Χριστονύμφης, π. Ιάκωβο Φιτζπάτρικ παρέμεινε αναπάντητο μέχρι την ώρα που ολοκληρώθηκε η παρούσα έκδοση.
Σε επικοινωνία με το ναό της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, ο αντιπρόεδρος του συμβουλίου Δημήτρης Δημητρίου μας είπε ότι «ο Μητροπολίτης Παϊσιος και ο Επίσκοπος Βικέντιος είναι στην Ελλάδα αλλά εμείς επειδή δεν ανακατευόμαστε στα διοικητικά δεν έχουμε τα τηλέφωνά τους εκεί».
Ζητήσαμε να μιλήσουμε στον Αρχιμανδρίτη Ελευθέριο Σταυρακαρίδη αλλά μας είπε, ότι «ο π. Ελευθέριος είναι μόνος του αυτή τη στιγμή και κάνει την Προσκομιδή».
Στην ερώτηση αν είναι η μοναχή Χριστονύμφη εκεί, είπε «όχι για την ώρα δεν είναι», ενώ στην ερώτηση πού είναι, απάντησε «ούτε εγώ ξέρω».
Ο κ. Δημητρίου μας είπε ακόμα ότι «ο κ. Κωτσαρίδης δεν είναι εδώ, θα είναι τη Δευτέρα στο Γραφείο».
Υπογραμμίζεται ότι όταν ενημερώθηκε ο πατέρας της, π. Ιάκωβος Φιτζπάτρικ, ότι η κόρη του η μοναχή Χριστονύμφη είχε αποσχηματιστεί και ήδη βρισκόταν στο Αστυνομικό Τμήμα και κατέθετε, μετέβη με άλλη του κόρη στο Αστυνομικό Τμήμα και ανέμεναν στον προθάλαμο μέχρι τις 2 το πρωί που τελείωσε την κατάθεσή της για να της παράσχει ηθική και γονική στήριξη.
Η μοναχή Χριστονύμφη είναι σήμερα 26 ετών, έχει σπουδάσει Παιδαγωγικά με πτυχίο Μάστερ και ήταν η διευθύντρια του Νηπιαγωγείου στη Μονή Χρυσοβαλάντου.
Αποκλειστικές πληροφορίες του «Ε.Κ.» αναφέρουν ότι η μοναχή Χριστονύμφη φιλοξενείτο τις τελευταίες τρεις ή τέσσερις μέρες σε φιλική της οικογένεια στην πολιτεία της Νέας Ιερσέης, ώσπου κάποια στιγμή το απόγευμα του Σαββάτου «έσπασε» και αποφάσισε να μεταβεί στην Αστυνομία και να καταθέσει. Η απόφαση της μοναχής και μέρος των πληροφοριών για τα όσα γίνονταν στη Μονή είχαν γίνει γνωστά στον Αρχιμανδρίτη Ελευθέριο Σταυρακαρίδη, ο οποίος υπηρετεί αυτή την εποχή στη Μονή Χρυσοβαλάντου ευρισκόμενος με απόσπαση από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Ο Αρχιμανδρίτης Ελευθέριος είχε μεταβεί και αυτός στο Αστυνομικό Τμήμα, αλλά δεν είναι γνωστό εάν έδωσε και αυτός κατάθεση ή αν ήταν παρών όταν η μοναχή Χριστονύμφη έδινε την κατάθεσή της. Ο π. Ελευθέριος βρισκόταν κι αυτός στο Αστυνομικό Τμήμα μέχρι στις 2 το πρωί, κι αυτός μάλιστα ήταν ο λόγος που δεν ήταν παρών να τελέσει τον Εσπερινό στο ναό της Αγίας Ειρήνης το Σάββατο το εσπέρας, ενώ ενημέρωσε σχετικά και τον Αρχιγραμματέα της Μονής Δρ. Ιωάννη Κωτσαρίδη για τις εξελίξεις.
Η μοναχή Χριστονύμφη, η οποία διατύπωσε φόβους και γι’ αυτή ακόμα τη ζωή της, μεταφέρθηκε σε άγνωστο ασφαλές μέρος, ενώ προτίθεται να καταθέσει επίσης και στην Πατριαρχική Εξαρχία, που αναμένεται να αφιχθεί στη Νέα Υόρκη σήμερα Δευτέρα 8 Νοεμβρίου.
Νοέμβριος 07, 2010
Εν τω μεταξύ
Aρχισε η Εξαρχία το έργο της
Του Θεόδωρου Καλμούκου
ΒΟΣΤΩΝΗ. Ξεκίνησε την Δευτέρα τις εργασίες της η Πατριαρχική Εξαρχία στη Μονή της Οσίας Ειρήνης του Χρυσοβαλάντου Αστόριας, η οποία προτίθεται να επιδοθεί σε ενδελεχή έρευνα των διαμειφθέντων ζητημάτων που αφορούν τη Μονή, τα Μετόχιά της και τον ηγούμενό της, Μητροπολίτη Τυάνων Παϊσιο. Είχαν αφιχθεί ήδη στα Γραφεία της Μονής ο πρόεδρος της Εξαρχίας, Μητροπολίτης Δαρδανελίων Νικήτας και ο ηγούμενος της Μονής του Τιμίου Προδρόμου του Εσεξ της Αγγλίας, Αρχιμανδρίτης Κύριλλος. Το τρίτο μέλος της Εξαρχίας, ο ηγούμενος της Μονής Διονυσίου Αγίου Ορους, Αρχιμανδρίτης Πέτρος, αναμενόταν να αφιχθεί διότι έπρεπε να τακτοποιήσει το διαβατήριό του και να πάρει βίζα.
Την Τρίτη, τα μέλη της Εξαρχίας θα Λειτουργήσουν στο πανηγυρίζον Μετόχι του Αγίου Νεκταρίου στο Μπρούκλιν.
Ηδη σήμερα ζήτησαν να ενημερωθούν για θέματα διοικητικής, νομικής και οικονομικής φύσεως της Μονής, ενώ η έρευνα και οι καταθέσεις θα διεξάγονται παρόντων και των τριών.
Μ’ άλλα λόγια, οι καταθέτοντες ή οι μαρτυρούντες κάποια περιστατικά ή συμβάντα θα ομιλούν στην Εξαρχία ως τριμελή ομάδα κι όχι μεμονωμένα σε μέλη της.
Οπως δήλωσε σε συνέντευξή του στον «Ε.Κ.» χθες ο Μητροπολίτης Νικήτας, η Εξαρχία θα παραμείνει στη Νέα Υόρκη «όσο χρειαστεί».
Νοέμβριος 08, 2010
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ?
ΑπάντησηΔιαγραφή3 ΨΕΥΔΗ ΓΡΑΨΑΤΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ, ΤΗΝ ΑΔΕΡΦΗ ΧΡΙΣΤΟΝΥΜΦΗ.
ΔΕΝ ΒΑΦΤΙΣΤΗΚΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΛΛΑ ΣΑΡΑ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 26 ΕΤΩΝ ΑΛΛΑ 28
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 12 ΑΔΕΡΦΙΑ ΑΛΛΑ 11.
ΤΟΣΑ ΨΕΥΔΗ,ΜΑ ΤΟΣΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΓΡΑΦΕΤΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ.
Ο ΠΑΙΣΙΟΣ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΣΤΟΡΙΑ,ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΕΙΜΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΩ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΗΔΗΞΕΤΕ ΑΠΟ ΝΤΡΟΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ RFK.